Untuk menyertai perhimpunan kempen Trump, tandatangani “penafian” terlebih dahulu. CNN melaporkan pada 12 Jun bahawa mereka yang akan menghadiri perhimpunan Presiden AS yang akan datang di Tulsa, Oklahoma bulan depan mesti bersetuju bahawa mereka tidak akan menuntut jika mereka dijangkiti virus mahkota baru Pasukan kempen dan pihak berkaitan.
Protes yang disebabkan oleh “kematian orang kulit hitam” berlanjutan, dan wabak mahkota baru masih merebak di Amerika Syarikat. Pasukan kempen Trump secara rasmi mengumumkan pada 10 bulan ini bahawa ia merancang untuk mengadakan perhimpunan pertama untuk pemilihan Trump untuk presiden berikutnya-19 Julai di Rusia. Pusat BOK tempat tertutup di Tulsa, Oklahoma. CNN mengatakan ini adalah perhimpunan pertama sejak embargo dikenakan di kebanyakan bahagian Amerika Syarikat untuk pencegahan wabak.
Perhimpunan di bawah wabak ini pasti membimbangkan, namun, pasukan kempen Trump memikirkan muslihat … CNN mengatakan bahawa bukan sahaja orang yang mengambil bahagian dalam perhimpunan tersebut harus membalas kepada penganjur untuk mendapatkan kelayakan untuk penyertaan, mereka juga harus mendaftar dan harus menyetujui salinan seperti itu “Penafian”: Mengakui bahawa “mana-mana tempat awam di mana seseorang hadir mempunyai risiko terdedah kepada coronavirus baru.”
“Dengan mengambil bahagian dalam perhimpunan, anda dan tetamu secara sukarela menanggung semua risiko yang berkaitan dengan coronavirus baru dan bersetuju bahawa tidak perlu pasukan kempen Donald Trump, pusat blog, ASM Global (syarikat perancang acara), atau mana-mana gabungannya, pengarah , Kakitangan, pekerja, ejen, kontraktor atau sukarelawan bertanggungjawab untuk sebarang penyakit atau kecederaan. “” Penafian “ini berbunyi.
Laporan itu mengatakan bahawa walaupun beberapa kes mahkota baru telah menurun atau stabil di beberapa negeri, di beberapa bahagian Amerika Syarikat, kes baru masih meningkat. Menurut data dari Universiti Johns Hopkins di Amerika Syarikat, lebih daripada 2 juta orang di Amerika Syarikat telah dijangkiti dengan coronavirus baru, di mana lebih daripada 112,000 telah mati. Keadaan wabak tidak optimis, dan banyak pakar juga bimbang. Menurut laporan itu, Catherine Sharkey, seorang profesor di New York University School of Law, mengatakan bahawa dengan pembukaan semula Amerika Syarikat, virus mahkota baru masih menjadi ancaman.Kecualian seperti kempen Trump boleh menjadi kehidupan seharian orang Amerika. Hanya perlindungan terhad yang diberikan. ”
Pasukan kempen percaya bahawa walaupun pegawai kesihatan awam telah memperingatkan bahawa perlu untuk terus menjaga jarak sosial, menutup wajah mereka dan menyekat kegiatan awam, penyertaan baru-baru ini dalam demonstrasi telah membuka pintu untuk perhimpunan semacam itu. Mengenai langkah anti-wabak, Tim Murtaugh, pengarah komunikasi pasukan kempen Trump, mengatakan pada 11: “Akan ada langkah berjaga-jaga keselamatan.” Tetapi CNN mengatakan bahawa pada masa ini, tidak jelas bahawa demonstrasi Trump akan berlaku Apa langkah keselamatan khusus. Laporan itu juga menyatakan bahawa Kevin Stitt, gabenor Oklahoma, membuka kembali panduan negara dan masih menasihati rakyat negeri itu untuk meminimumkan waktu di “persekitaran yang sesak”, tetapi tidak had.